Att gifta sig med ett svårt ord

"Det finns två män i ditt liv, och båda heter Rasmus." sa min bror till mig för ett tag sedan då vi myste med nybakat bröd och en film på främmande språk.
Det har alltså hänt någonting som vi måste tala om. En karl har gjort entré i mitt liv. Vi ska inte gå in närmre på hur det gick till när jag med öppna armar accepterade att hänge mig åt en hockeybög. Men han kan ju faktiskt hålla rent i bregottpaketet.
Låt oss för enkelhetens skull kalla honom för Rasse istället för Rasmus.
Det finns några skillnader mellan Rasmus och Rasse.
Rasse dricker ungefär lika många liter mjölk om dagen som Rasmus gör på ett år.
Rasse tycker att hemlagade köttbullar är supercoola, Rasmus har aldrig ätit en köpt köttbulle.
Jag älskar när jag lär mig långa ord som minoriteten av Svenska folket kan. Jag satt i förgår och upprepade dideoxinukleotidtrifosfat för mig själv.
"Det finns två män i ditt liv, och båda heter Rasmus." sa min bror till mig för ett tag sedan då vi myste med nybakat bröd och en film på främmande språk.

Det har alltså hänt någonting som vi måste tala om, du och jag. En karl har gjort entré i mitt liv. Vi ska inte gå in närmre på hur det gick till när jag med öppna armar accepterade att hänge mig åt en hockeybög. Men han kan ju faktiskt hålla rent i bregottpaketet.
Låt oss för enkelhetens skull kalla honom Rasse istället för Rasmus

Rasse dricker ungefär lika många liter mjölk om dagen som Rasmus gör på ett år. Men det finns likheter också.

Det naturvetenskapliga programmet cirkulerar väldigt mycket kring vätskor. Näringslösning, koksalt, bakteriesuspensioner och pH-buffertar. Men eftersom vi valde medicininriktning så blir det även en hel del kroppsvätskor. Snor, blod, ledvätska, urin och bajs (jag vet att bajs känns som ett starkt ord, men jag vill vända mig även till en publik som inte kan ordet fekalier).
I Biologi A är bajs bara något som kommer från djur. Typ älgbajs vs kaninbajs.
I Biologi B är bajs produkten av det man stoppar ner i munnen.
I Medicinsk grundkurs är bajs ofta flytande.

Nu läser vi bioteknik och får reda på vilka mikroorganismer som trivs i bajs.

Jag skulle nog trivas bra ihop med ett svårt ord. Jag skulle aldrig tröttna och det svåra ordet skulle inte ha något att säga till om.
Dideoxinukleotidtrifostat ligger bra till.

Natti.




Kommentarer
Postat av: Oscar Svensson

Hahah trevlig morgonläsning :D fortfarande grym på att skriva ;)

2011-04-01 @ 08:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0