Ett udda spektrum

Om man är blond, färgar sitt hår mörkt och sedan ångrar sig, så kommer följande med 100 procents garanti inträffa: det går åt helvete.

Sedan i juni har mitt hår varit igenom hela spektrumet av besynnerliga och oacceptabla färger. Jag tänkte göra en kronologisk resa i bilder av händelseförloppet här, men jag insåg att jag har varit alldeles för duktig på att fly kameror, så att de som man så fint säger intressantaste kulörerna är knapert dokumenterade. Chockorange , askgrå, mossgrön samt utväxt är hur som helst ord som osökt får mig att tänka på mitt hår. Det kan ha varit den finaste perioden i mitt liv då storebror temporärt bytte ut mitt namn mot "morotsflickan".

Trots fyra månader av hånfulla nyanser och ominösa räddningsförsök, så vidhåller jag att jag är meant to be brunhårig. Precis som med det där att jag egentligen är italienare och lever på 70-talet.




Nu ska jag klippa mig och skaffa ett jobb. Eller åtminstone läsa lite historia och rensa i min Hiroshima –45-artade garderob.

Kommentarer
Postat av: lisa

GRYMT fin bild på dig! <3

2010-09-21 @ 21:55:17
URL: http://geekindisguise.blogg.se/
Postat av: Träningsnarkoman

Vacker!..

2010-11-06 @ 23:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0