Både vals och masurka?

Tar redan paus i mitt tänkta Italienbilder-maraton. Men det känns som en typisk dag för att visa min konstnärliga sida.

Timmerbilar luktar verkligen gott. Gick förbi en sådan idag och njöt till fullo de millisekunder det tog för den att swischa förbi. 
Nåväl, det är väl timret som luktar och inte den jättespeciella sortens lastbil.
Men slutsatsen är iallafall att en blandning av barr och kåda är mer frestande än det låter.

Insåg när jag skrev rubriken att jag inte alls vet vad masurka är för en dans. Jag sökte på det och insåg så mycket som att det stavas mazurka. Dansen var polsk och jag ville absolut inte sänka mig till nivån av att ha ett z i rubriken.  

Blev akuttrött. Så jag ska ro kanoten i land, steka det sista ägget, plantera granen i skogen, släcka elden i spisen, sätta knorren på grisen samt strö salt i såren. 
Nä, det där sista blev fel.

Gnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0