Pappa jag vill ha en italienare

Barn
Kemi A
Italien LLISTA FLRF

En ultra-turistig bild på spanska trappan i all ära.

Insåg efter bilden (i inlägget någon korridor under det här) på kylskåpet endast innehållande 6 nyanser av marmelad*, att jag har en ansenlig mängd trevliga bilder från Italien. Kommer med stor sannolikhet att pytsa ut en del av dem här under en period framöver.

Vill förresten även understryka att inte mindre än fyra av de sex sorternas marmelad var baserade på någon form av citrusfrukt.
Förutom påläggsvanorna (och resten av den icke-existerande frullen som bjuds - eller snarare inte bjuds dårå) så älskar jag Italien på alla sätt. Detta uttalande låter jag lite trotsigt ligga och dallra i luften helt utan vidare motivation.

Skrev idag ett mail till min far och förklarade vikten av att han odlar lite koriander som jag kan äta i sommar.

Tänkte skriva något om min relation till barn här, men jag struntar i det för att skona er. Fast kanske framför allt för att inte stirra upp mig själv såhär innan sovdags.
Bon nuit, för att dra till med en internationell influens!

(*Ej att förglömma även ett paket extremt högpastöriserad mjölk. En riktig höjdare om man suktar efter kväljningar.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0