"Är den där tröjan någon form av bestraffning?"


Vill efter gårdagens inlägg påpeka att russin i lussekatter är okej. (Ja, jag har fallit för traditionen och jag står för det.)
Men det är två russin vi talar om. Två. Inte fler. 
Det finns ingenting som gör mig så likgiltigt inställt till livet som russin i hela degen.
Och jag säger det,  jag skulle aldrig äta lussekatter som dagisbarn har bakat. Detta beror inte på den halt snor och koliforma bakterier man får räkna med hamnat i degen (mikroorganismer dör i ugnen). Nej. Men man kan inte lita på att barn under 12 kan hålla sig till två-russins-regeln. 
Vill inte tro att jag kan njuta av en lussebulle efter att ha petat ut de två russinen och sedan trots detta finna en liten slemmig fruktbit i min munhåla.

Det har för övrigt varit en sådan där dag jag kunde levt utan. Nu ska jag gå i ide.



Kommentarer
Postat av: z

Älsklingsmaja <3 Jag längtar efter dig <3

2010-12-05 @ 02:06:50
Postat av: Brorsan

Har aldrig hållit med om något mer i hela mitt liv. Fyfan för lussebullar med fler än två russin. För smakens skull kunde vi ju vara utan, men de ser ju ärligt talat lite handikappade ut utan de där svarta fläckarna.



Två stycken. Mitt i spiralen.

2010-12-15 @ 16:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0