Ett liv utan späcklager


Ordbajsar utan ord, bakar bröd utan mjöl, dansar vals utan steg, halkar utan is och äter utan gris. Eller ja. Jag försöker avsluta ett arbete jag aldrig förstått själva uppgiften till. Det är så ofördelaktigt det där, det där med att inte förstå.
Och för att vara petnoga så har jag inte ens börjat.

Hör spridda skrik och flygande tv-kontroller från nedervåningen. Det är hockeymatch på TV.

Torkade nyss lite dregel från min haka och en tår ur mitt öga. Insåg att jag satt och byggde upp en smäktande välskapt utopi där jag lever under ett jultäcke med tomtar tills resten av vintern har passerat. Antingen med dropp eller obegränsad tillgång av pasta. Jag och mitt obefintliga underhudsfett klarar inte mer kyla.

Choklad, nötter, te, skorpor och fruktbitar. Vi pratar om tröstätning mina vänner. Päronbitar och frön kan väl tyckas oskyldigt, men jag är rädd att det här ska sluta med tyngre grejer. Nåväl, jag ska besöka toaletten, tvättrummet, wc:n, avträdet, hemlighuset, klosetten eller om så önskas muggen. Te-förbrukningen gör sig påmind.

Kommentarer
Postat av: Myster

Tur att du har målet "att avsluta" tydligt i sikte i alla fall :)

2011-01-13 @ 13:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0