Cykelincidenter och sånt

Jag tycker om hårda päron. Jag hittade nyss en påse med med hårda päron. Jag delade ett päron i oändligt många delar för att mätta hela Jerusalems befolkning. Oj, nej, så var det ju inte. Låt mig börja om:
Jag delade päronet i fyra delar och tänkte äta det till mellanmål, men det visade sig vara en svårare operation än väntat. Jag hade för stunden glömt att jag är i endast-flytande-föda-veckan. Endast-flytande-föda-veckan är veckan precis efter att tandläkaren har justerat tandställningen.
Jag är ätit upp päronet nu.
Jag blöder i munnen nu.

Idag hade vi politisk debatt klockan halv 9 fastän vi vanligtvis börjar 12.45, sådana tillfälligheter gör mig verkligen varm i själen. Sedan sjöng Frida och jag stämsång i arbetsrummet och vi hade ett litet skolval. Trevligt det i brist på riktig rösträtt.

Nu till hufvudhändelsen. Jag blev nermejad av en bildörr när jag cyklade på västra esplanaden. Där låg jag ohjälpligt mitt på gatan och skämdes cirka lagom mycket. Såhär drygt två veckor efter händelsen har det skäligen respektabla blåmärket på låret försvunnit.

Andra saker värda att nämna är att jag för första gången på fyra månader har en acceptabel hårfärg, att jag håller på att konvertera till dansk samt att jag ska festa på Emma med bacon imån. Nej, tvärtom var det visst.

En skvätt alltid lika seriös poesi kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0