Pappa, kan man heta prins Alfons?

Har idag kommit på:

1. Hur glad jag är över att jag har kommit förbi stadiet då man blir påmind om att kissa varje gång man ska nånstans.

2. Hur dålig jag skulle vara som låtskrivare. Jag har gjort en låt i mitt liv: "Fredrik är en gös, och Gunnar en kiwi"
Den framfördes a cappella och innehöll en klapp. Jag har även skrivit om texten till Jesus för världen, men det är preskriberat nu.

Idag har jag:

1. Ätit en tre-för-tio-kiwi. Ekologisk sådan.

2. Skrivit ett nationellt prov i fyra och en halv timme. Höjdpunkten var när Emma matade provvakten med Ballerina-kex. För övrigt såg hela klassrummet ut som en enda stor picknick-korg. 

3. Missat marshmallow-tävlingen på skolan. Att jag bryr mig om detta säger en del om min frånvaro av liv, men jag misstänker att jag hade kommit långt och skulle dessutom velat se hur i håken det var en fysisk möjlighet för vinnaren att få in 28 stycken.

Jag upptäckte att jag har en perfekt dansa-i-köket-sms-signal. Blir bara så lustigt när den abrupt slutar.

Inser att den sistnämnda infon kan ha varit lite överflödigt nödvändig. Vill annars bara ta tillfället i akt att förtydliga att det jag skrev av min låt var hela låten och att jag givetvis har ätit mer än bara den där kiwin.

Ni behöver mer poesi:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0